wtorek, 16 czerwca 2015

#3 Profilowana pomoc dla bezrobotnego.

Dzisiaj kolejny post z Powiatowego Urzędu Pracy, w którym miałam przyjemność być w zeszłym tygodniu.



Jak każda osoba zarejestrowana jako bezrobotna mam obowiązek stawiania się określonego przez Urząd dnia aby zdać relacje jak idzie mi poszukiwanie pracy, lub w moim przypadku zakładanie własnej firmy.

Ale skoro było to moje pierwsze spotkanie z Panią Doradczynią, musiałam najpierw odpowiedzieć na kilka pytań do ankiety Profilowania Pomocy. 
Profilowanie pomocy dla osób bezrobotnych jest to nowy sposób współpracy z osobami bezrobotnymi wprowadzony ustawą z dnia 14 marca 2014 r. 
Najprościej mówiąc- Doradca zadaje kilka pytań (na pierwsze kilka z nich odpowiada się już w formularzu wypełnianym podczas rejestracji) i na podstawie odpowiedzi jakie osoba bezrobotna udziela, zostaje przydzielona do jednego z trzech profili pomocy. 
Co jest ważne podczas udzielania odpowiedzi- szczerość. Ja wprost powiedziałam Pani Doradczyni że w związku z ukończonymi przeze mnie studiami jest mi ciężko znaleźć pracę i myślę nad założeniem własnej działalności gospodarczej. Dlaczego to jest ważne? Ponieważ taka informacja pozwala właśnie na przydzielenie nas do profilu pomocy I lub II. A są to profile pomagające osobom bezrobotnym nie tylko znaleźć pracę, ale także w uzasadnionych przypadkach poradnictwo zawodowe, szkolenia, finansowanie kosztów egzaminów, zwroty kosztów przejazdu, świadczenia aktywizacyjne, bony szkoleniowe lub stażowe, bony zatrudnieniowe, bony na zasiedlenie, pożyczkę na podjecie działalności gospodarczej lub, na czym mi najbardziej zależy- bezzwrotne środki na podjęcie działalności gospodarczej. 

Dlaczego wcześniej napisałam o szczerości z Doradcą? Bo dzięki tej informacji Pani Doradczyni mogła mi jeszcze bardziej pomóc. Poza analizą ankiety- otrzymałam informacje, że lada dzień ruszy nabór wniosków o bezzwrotne dofinansowania. Wszystkie informacje i regulamin znajduje się na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy. 
Jedyne co muszę zrobić to pobrać wnioski, wypełnić je i złożyć w Urzędzie.

A co jeśli będę miała jakieś wątpliwości czy są poprawnie wypełnione? 
Otrzymałam od Pani Doradczyni adres oraz numer telefonu do Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, gdzie można iść (po wcześniejszym umówieniu się) i sprawdzić czy nasz wniosek jest poprawnie wypełniony, ewentualnie czy czegoś w nim nie brakuje. 

Osobiście bardzo się stresowałam tym całym wywiadem i pytaniami od Doradcy, ale okazało się że poszło mi całkiem nieźle i wyszłam stamtąd bardzo zadowolona i pełna woli działania.
Jeśli macie jakieś pytania, chętnie na nie odpowiem. Lub jeśli ktoś chciałby coś dodać, to zapraszam :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz